Hírcsatornák
Top témák: cigányság felelősség gyerekek integráció jövőkép mélyszegénység nyomor nyomorúság szegregáció szegénység
A nyomor széle

682. Szakemberképzés

Sokszor jelentkeznek be hozzánk csoportok látogatóba. Szinte nem telik el hét, hogy ne jönne valaki. Jönnek egyetemi csoportok is, különféle programokban, elsősorban érzékenyítési céllal, terepi tapasztalatokért. És persze hívnak is…

Tovább »

2019. május 19., 15:44 L. Ritók Nóra Nincs hozzászólás lehetőség

669. Megszállottan, vagy kiégve

Sokféle jelzést kapok. Ilyet is, olyat is. Beszélek pedagógusokkal, akik küzdenek, de nem adják fel. Akik érzik, óriási a baj, mégsem hátrálnak meg, hanem századjára is nekifutnak a reménytelenül problémás…

Tovább »

2019. február 16., 21:06 L. Ritók Nóra Nincs hozzászólás lehetőség

639. Tanodák, újratervezve

A tanodák finanszírozását most normatív alapúvá teszi a kormány. Ami csak így, önmagában nézve a mondatot, elfogadható lenne, hiszen köztudott, minden országban küzdenek a lemorzsolódó gyerekekkel, sosem tudjuk azt elérni,…

Tovább »

2018. július 22., 13:09 L. Ritók Nóra Nincs hozzászólás lehetőség

634. Esélyegyenlőség, tervezve

Most határidős a HEP-ek (helyi esélyegyenlőségi programok) felülvizsgálata. 2012-ben rendelték el ezek elkészítését, és öt évenként kell értékelni, újratervezni a településeknek. A helyzetelemzésben a települési önkormányzatnak meg kell vizsgálnia a…

Tovább »

2018. június 17., 10:27 L. Ritók Nóra Nincs hozzászólás lehetőség

589. Toldi Tanoda

A következő tanévünk lesz a hatodik. A tanoda munkájának eredménye világosan látszik a tanulmányi eredmények javulásán, hiszen az idén a kis faluban csupán egyetlen gyerek bukott, és, egyre jobb az ösztöndíjasok…

Tovább »

2017. augusztus 06., 19:46 L. Ritók Nóra Nincs hozzászólás lehetőség

549. Eszközök az eszköztelenségben

Azt már régen megtapasztaltam, hogy a szegregálódás felerősödése az oktatásban nemcsak a gyerekek sorsát határozza meg visszafordíthatatlanul, nemcsak ők lesznek az áldozatai, hanem a pedagógusok is, akik a szegregált, vagy…

Tovább »

2016. november 06., 13:46 L. Ritók Nóra 18 hozzászólás

543. Tanodák

Egyre nehezebben állja meg a helyét az oktatáspolitika szótárában az antiszegregáció, deszegregáció kifejezés. Ami viszont egyre masszívabban beépül, az a szegregációt lehetővé tevő, sőt, bizonyos értelemben támogató oktatási rendszer. A…

Tovább »

2016. szeptember 25., 12:59 L. Ritók Nóra 1 hozzászólás

516. Az egyház és én

A tüntetésen mondott beszéd után megerősítő levelek, üzenetek százait kaptam…. amit itt is köszönök. Ennyi még egyetlen megnyilatkozásom után sem volt, bár nem is beszéltem még ennyi ember előtt soha….

Tovább »

2016. március 19., 15:58 L. Ritók Nóra 47 hozzászólás

491. Deszegregáció

A menekültügy napi gondja most maga mögé utasít mindent, de közben az élet zajlik, az országon belüli problémák éppúgy jelen vannak, a nehéz éppen az, hogy az emberben az motoszkál:…

Tovább »

2015. szeptember 27., 13:17 L. Ritók Nóra 3 hozzászólás

472.Meddig érdemes?

Hát, ez a nagy dilemma megint. Meddig érdemes elmenni az együttműködésben? Az EMMI által életre hívott Antiszegregációs Kerekasztal tagjaként két éve, újra és újra szembesülök a kérdéssel. A nyíregyházi huszár-telepi…

Tovább »

2015. május 17., 10:30 L. Ritók Nóra 33 hozzászólás

470. Integráció, asszimiláció

Furcsa ez. Ismerjük ugye a fogalmakat, az asszimilációt, ami beolvadást jelent a többségi társadalomba, és az integrációt, ami az önazonosság megtartása melletti betagozódást. Nekünk a munkánk elejétől fogva az a…

Tovább »

2015. május 03., 17:14 L. Ritók Nóra 31 hozzászólás

442. Antiszegregáció

Talán ezeket a fogalmakat is jó lenne sorrendbe állítani, mint a szegregáció,a deszegregáció és az antiszegregáció. Mert van köztük logikai, sőt, szerintem időrendi kapcsolat is. Hiszen fölösleges ott antiszegregációról beszélni,…

Tovább »

2014. november 02., 17:52 L. Ritók Nóra 12 hozzászólás

411. Identitás, gyerekszemmel

Azt játszottuk, hogy cigánynak lenni ugyanolyan, mint másnak. Másodikos-harmadikos gyerekekkel rajzoltunk, mind HHH és mind cigány. Az apropót egy meseillusztráció adta, Rostás-Farkas György, a Nap Gyermekei című mesét mondtam el…

Tovább »

2014. március 30., 19:03 L. Ritók Nóra 17 hozzászólás

182. Megint a „C” osztályok?

Amikor elkezdtem tanítani, 1982-ben, volt szerencsém a „C” osztályokhoz. Nem hittem, hogy ez még egyszer visszatér.

Tovább »

2011. április 13., 21:35 L. Ritók Nóra Nincs hozzászólás lehetőség

© Minden jog fenntartva! 2019 HVG Kiadó Zrt.