Hírcsatornák
Top témák: felelősség gyerekek integráció jövőkép mélyszegénység nyomor nyomorúság segítségnyújtás szegregáció szegénység
A nyomor széle

684. Pedagógusok

A pedagóguslélek az utóbbi időben erős negatív hatásokkal kell, hogy megküzdjön, főleg a leszakadó térségekben. Az oktatási szegregáció hatása öngerjesztő folyamat, a minta nélküli osztályokban, a csak halmozottan hátrányos helyzetű…

Tovább »

2019. június 02., 13:29 L. Ritók Nóra Nincs hozzászólás lehetőség

672. A nem integrálhatók

Az értelmileg sérült gyerekek megfelelő fejlesztése is sötét foltja a köznevelésnek. A „varázsszó”, hogy integrálható, vagy sem, vagyis lehet-e együtt tanítani a többi, ép gyerekkel vagy sem, meghatározó a történetben….

Tovább »

2019. március 10., 19:22 L. Ritók Nóra Nincs hozzászólás lehetőség

644. Egy nap, kétféle találkozás

Sokfélék vagyunk mi emberek, sokféle elköteleződéssel, meggyőződéssel, világlátással. Mi, a segítő civil szervezet részéről igyekszünk tartani magunkat a céljainkhoz, a gyerekszegénység elleni küzdelemhez, következetesen, a változó közegben is. Ami persze…

Tovább »

2018. augusztus 25., 18:19 L. Ritók Nóra Nincs hozzászólás lehetőség

641. Civil szervezetek

Az utóbbi időben felélénkültek a civil szervezeteknek segítséget ajánló programok. Érthetően, hiszen a legnehezebb helyzetekben élőket ők érik el, ami az állami rendszerből kiszorul, annak megoldásain ők dolgoznak. Sok lehetőséget…

Tovább »

2018. augusztus 05., 19:48 L. Ritók Nóra Nincs hozzászólás lehetőség

475. Vita a szegregált oktatásról

Továbbra is úgy érzem, az integráció egy helyben toporog. Nem látni tényleges deszegregációs lépéseket, antiszegregációs folyamatokat. A szergegált oktatás a szabad iskolaválasztás leple alatt lopakodik előre, szándékok ugyan megfogalmazódnak, de…

Tovább »

2015. június 06., 16:26 L. Ritók Nóra 25 hozzászólás

436. Lemondani?

Vannak helyzetek, mikor az ember a legnagyobb erőfeszítések ellenére is tehetetlenül nézi, ami történik. Tehetetlen a rendszer, a család, a közösség. Sosem mondanék le senkiről, és a gyerekek felnőtt koráig…

Tovább »

2014. szeptember 20., 10:21 L. Ritók Nóra 36 hozzászólás

341. Milyen volt?

Nehéz összegezni ezt az évet. Főleg ami a sulinkat illeti. Az alapítványi fenntartású, alternatív módszereket alkalmazó és fejlesztő, művészeti képzést folytató, esélyteremtésre fókuszáló iskolánkét. Talán már a jelzők is mutatják,…

Tovább »

2012. december 27., 11:26 L. Ritók Nóra 8 hozzászólás

279. Ki lehet valamit találni?

Amikor elkezdtem, még én is másképp gondoltam. Pl. hogy ezekben a mélyszegénységben élő közösségekben a mentálhigiénés programok a legfontosabbak. De hamar rájöttem, semmi sem hoz olyan látványos javulást, mintha értelmes,…

Tovább »

2012. március 12., 20:23 L. Ritók Nóra 12 hozzászólás

161. Állami gondozásban

Sokat gondolkodom, miért nem bírja őket az állami gondozás megtartani, rendesen felnevelni. A rendszere, vagy a technikák rosszak, vagy egyszerűen annyi sérüléssel kerülnek már be, hogy képtelenség segíteni rajtuk? Vagy egymásnak is adják tovább a rosszat, ami a lelkükben már örökre ott van, és a sérülések hatványozódnak bennük tovább? Miért nem tud senki ellene tenni?

Tovább »

2011. január 29., 21:46 L. Ritók Nóra Nincs hozzászólás lehetőség

© Minden jog fenntartva! 2019 HVG Kiadó Zrt.