Hírcsatornák
Top témák: felelősség gyerekek integráció jövőkép karácsony mélyszegénység nyomor nyomorúság segítségnyújtás szegénység
A nyomor széle

742. Beavatkozási pontok

Azt továbbra is vallom, hogy a generációs szegénységben a legtöbb hatást az asszonyokon keresztül érhetjük el. A gyereknevelésben, a tudatos családtervezésben, a háztartás-vezetésben, családon belüli kommunikációban, a mindennapi élet irányításában…

Tovább »

2020. július 12., 15:01 L. Ritók Nóra Szóljon hozzá »

724. Kívül-belül a rendszeren

Amikor 20 éve az alapítványt alapítottam, még csak az oktatásban gondolkodtam. Nagyobb pedagógiai szabadságot szerettem volna, gyermekközpontúbb, és esélykiegyenlítőbb iskolát, olyat, ahol a művészettel fejleszthetek, nevelhetek. Az első tíz év…

Tovább »

2020. március 08., 16:16 L. Ritók Nóra Nincs hozzászólás lehetőség

723. Öncenzúra

Azt már az elején érzékeltem, mekkora gond, hogy nem beszélünk őszintén a problémáról. Másról sem nagyon, de a szegénységről, roma kérdésről végképp nem. Amikor kezdtem ezt a blogot, még az…

Tovább »

2020. március 01., 19:06 L. Ritók Nóra Nincs hozzászólás lehetőség

696. A példaadás ereje

Sokan hiszik azt, és javasolják is nekünk, hívjunk meg olyan romákat, akik kitörtek a nyomorúságból, és majd ők olyan hatással lesznek a fiatalokra, hogy azok erőt kapnak a tanuláshoz, és…

Tovább »

2019. augusztus 25., 12:59 L. Ritók Nóra Nincs hozzászólás lehetőség

685. Mindig változó ellentmondások

Azt hiszem, teljesen természetes reakció az, amibe belesodródunk. Amikor elkezdtünk dolgozni ebben a problémában, sokkoló volt megtapasztalni a gyerekszegénységet, a teljes kilátástalanságot. Szép íve volt a probléma megértésének ahogy haladtunk…

Tovább »

2019. június 09., 17:01 L. Ritók Nóra Nincs hozzászólás lehetőség

640. Eredmények, kudarcok, kommunikáció

Sokszor írtam már arról, hogy mennyire dühít a rózsaszín kép, amit nagyon gyakran kommunikálnak szervezetek a generációs szegényekkel végzett munkával kapcsolatban. Hogy nem mer senki sem arról beszélni, milyen elképesztően…

Tovább »

2018. július 29., 20:07 L. Ritók Nóra Nincs hozzászólás lehetőség

630. Mi a jó irány?

Hankiss Elemér ellentétpárjai sokszor eszembe jutnak, mikor az oktatás ellentmondásairól gondolkodom. Mert az iskolában, az olvasmányokon keresztül átadott értékrend, és a minket körülvevő világ üzenete gyakran ellentétes, hogy pl. csak…

Tovább »

2018. május 19., 14:36 L. Ritók Nóra Nincs hozzászólás lehetőség

602. A fejlesztendők tudása

Amikor az ember belekezd egy ilyen munkába, mint én is, azzal a tanult tudással, és minimális terepi tapasztalattal, ami nekem is volt anno erről az egészről, nos, akkor nagyon sok…

Tovább »

2017. november 04., 21:26 L. Ritók Nóra Nincs hozzászólás lehetőség

592. Közösségi normák

Nagyon sokat dolgoztunk már azért, hogy a szegregált körülmények között élők, legyenek azok felnőttek, vagy gyerekek, értsék, melyek azok a közösségi normák, ami az ő környezetükön kívül van. Próbáljuk rávezetni…

Tovább »

2017. augusztus 26., 18:29 L. Ritók Nóra Nincs hozzászólás lehetőség

578. Kiránduláson

A kiránduláson több iskolából voltak gyerekek. Vegyes társadalmi státuszú családok gyermekei. Nincs sok olyan pillanat, mikor integrált programot tudunk szervezni, a telephelyeink általános iskolái zömében szegregáltak. De ez  most integrált kirándulás volt….

Tovább »

2017. május 21., 13:45 L. Ritók Nóra Nincs hozzászólás lehetőség

505. Szeretnem kellene a focit

2016-ban ezt a célt tűztem ki magam elé. Hogy másképp gondolkodjak a futballról, mint eddig. Mert eddig nem igazán érdekelt a dolog. Sőt, az utóbbi időben kifejezett ellenkezést váltott ki…

Tovább »

2016. január 04., 10:47 L. Ritók Nóra 7 hozzászólás

494. Egy előadás

Felkérést kaptam a TEDxNagyerdőn egy előadás megtartására. A téma, ami köré a szervezők az előadásokat csoportosították, az ÉleTED minősége volt. Előtte sokat gondolkoztam, a munkánk melyik szegmense mentén állítsam össze…

Tovább »

2015. október 18., 14:41 L. Ritók Nóra 2 hozzászólás

470. Integráció, asszimiláció

Furcsa ez. Ismerjük ugye a fogalmakat, az asszimilációt, ami beolvadást jelent a többségi társadalomba, és az integrációt, ami az önazonosság megtartása melletti betagozódást. Nekünk a munkánk elejétől fogva az a…

Tovább »

2015. május 03., 17:14 L. Ritók Nóra 31 hozzászólás

457. Tanulástámogatás

Fontos pillérje a munkánknak az oktatás. Segíteni ezt a rendszert, aminek az esélykiegyenlítő funkcióját sehogyan sem sikerül megtalálni. Segíteni a benne levő, egyre több leszakadó gyereket olyan tudáshoz jutni, amiből…

Tovább »

2015. február 15., 15:26 L. Ritók Nóra 1 hozzászólás

© Minden jog fenntartva! 2020 HVG Kiadó Zrt.